- 18 Kas 2019
- 361
- 96
- 28
- Gövde
- Sony A7 III
- Gövde 2
- Sony A6000
- Lens
- Zeiss 16-35mm f4
- Lens 2
- Zeiss 55mm f1.8
- Lens 3
- PK 28mm f2.8
- Lens 4
- PK 50mm f1.4
Herhangi bir iletişim yöntemi girilmemiş. İstersen buradan profiline ekleyebilirsin.
Soru: Sony'nin ilk F1.2 lensini tasarlamadaki hedeflerinizden bazıları nelerdi?
Ürün Lideri ve Optik Tasarım Lideri / Atsuo Kikuchi:
Pazara birçok geniş diyaframlı prime lens getirdik, ancak tüm dünyadaki müşterilerimizin daha hızlı bir geniş diyaframlı lens istediğini biliyorduk.
"En büyük talep ise 50 mm "standart" F1.2 G Master içindi."
Geniş diyaframlı bir F1.2 lens geliştirirken, lensin kullanımı gerçekten kolay kalmasını sağlarken, G Master serisinin yüksek çözünürlük ve bokeh seviyelerini korumamız gerektiğini biliyorduk.
Diyafram boyutuna öncelik verirsek ve lens çok büyük ve ağır olsaydı, E-mount sisteminin temel avantajı olan lens gövde kombinasyonunun kompaktlığını ve hafifliğini kaybederdik. Optik özellikleri ne kadar mükemmel olursa olsun, kamera gövdelerinin olağanüstü otomatik odaklama sistemlerinden maksimum performans elde edemeyen veya otomatik netleme kullanamayan bir lens, müşteri memnuniyeti açısından iyi olmayacaktı
Otomatik odaklama performansından ödün vermeden ve kullanım kolaylığı ve taşınabilirliği korurken α tarihindeki en hızlı F1.2 numaralı otomatik odaklama lensini elde etmek için Sony'nin en son teknolojiden yararlanmamız gerekiyordu. Mükemmel optik performansına ek olarak, bu lensi ele geçiren müşterilerin, geniş diyaframlı bir F1.2 lens için otomatik odaklama işleminin ne kadar hızlı, lensin ne kadar hafif, hızlı ve sessiz olduğuna şaşıracağını düşünüyorum.
Bence bu F1.2 lensinin α serisine eklenmesi, içerik üreticiler için çekim olanaklarının kapsamını başka bir seviyeye taşıyor. Portre ve düğün çekimlerinden manzaralara kadar hem profesyoneller hem de amatörler tarafından çok çeşitli durumlarda kullanılabilen bir lenstir.
Yeni FE 50 mm F1.2 GM lensi bununla karşılaştırarak, F1.4 ve F1.2'nin maksimum diyaframları arasındaki fark kulağa küçük gelse de, aslında tam bir yarı duraktır, F1.2 lensin ekstra ışık toplaması yaklaşık % 17 daha büyük etkili bir diyafram (çap) veya yaklaşık% 40 daha büyük bir diyafram alanı gerektirir ve kompakt bir F1.2 lensi gerçekleştirmede büyük tasarım ve üretim engelleri sunar.
Bu sorunun üstesinden gelmek birçok yeni zorlukla karşı karşıyadır.
Bunlardan biri, lensin F1.2 olmasına rağmen, Sony'ye özgü bir teknoloji olan birden fazla XA (aşırı küresel) lensin benimsenmesiyle ön lens elemanının boyutunu aşağıda tutmaktı. Bu, ön lens boyutunu artırma ihtiyacını önledi ve daha büyük çaplı lenslerde ortaya çıkan sapmaları iyice telafi etmemizi sağladı. Sapmaları tam olarak bastırmak için, minimum odak mesafesi de dahil olmak üzere tüm odak aralığında sapmaların optimum telafisi için iki odak grubundan oluşan bağımsız olarak yönlendirilen bir yüzer odak sistemi benimsenmiştir.
Odak sürücüsü, yüksek itme ve sessizlik kombinasyonuyla Sony'nin tescilli XD (aşırı dinamik) Lineer Motorunu benimser. Hassas kontrole sahip bu kompakt doğrudan tahrikli aktüatörlerden dördü, odak grubu tasarımının üstün sapma telafisi sağlayan birden fazla öğe içermesini sağlar.
Sonuç, mevcut Düzlemsel lensle aynı olan sadece 4,38 inç (108 mm) uzunluğunda ve sadece 27,5 oz (778 g) ağırlığındaki bir lenste, kameranın otomatik netleminden maksimum hız, doğruluk ve izleme performansını çıkaran G Master düzeyinde çözünürlüğe sahip bir lenstir. Hem profesyoneller hem de meraklılar için çok değerli olacağını umduğumuz daha önce hiç olmadığı gibi bir F1.2 lens ürettiğimiz için büyük gurur duyuyoruz.
Otomatik Birleştirildi:
F1.2'ye kadar çarpıcı çözünürlük
Kikuchi: Bir F1.2 lenste küçük bir form faktörünü korurken yüksek optik performans elde etmek için Sony'nin tescilli XA lensleri benimsendi ve çözünürlük, bokeh ve kromatik sapma için simülasyon teknolojileri kullanıldı. Temel olarak, optik performansı artırmak tamamen sapmaları nasıl azalttığınızla ilgilidir.
Tarihsel olarak, 50 mm lensler tipik olarak Gauss tipi bir düzen kullanmıştır.
Gauss düzeni, merkezi bir diyaframın her iki tarafına simetrik olarak dağılmış lens elemanları gruplarına sahiptir ve bu da diyaframın her iki tarafından sapmaların birbirini iptal etmesine neden olur. Özellikle 50 mm görüş açısına çok uygundur, bu nedenle geçmişte 50 mm lenslerin çoğu bu düzenlemeyi kullanmıştır.
Bununla birlikte, bu simetrik yapı tek başına sadece alan sapmalarının bozulmasını ve eğriliğini telafi eder ve örneğin küresel sapmayı veya sagittal parlamayı verimli bir şekilde telafi etmez. Kısacası, bu optik tasarım seçimi, hedeflediğimiz yüksek sapma telafisi performansına ulaşmamıza izin vermezdi.
Deneyimli kamera kullanıcılarının bildiği gibi, yeterli sapma telafisi olmadan görüntünün tamamında yüksek çözüm gücü elde etmek mümkün değildir. Gökyüzündeki yıldızlar gibi nokta ışığı kaynakları ideal olarak görüntünün neresinde görünürlerse görünsün noktalara odaklanmalıdır, ancak yetersiz telafi edilen sapmalar onları çırpınan kuşlar gibi gösterebilir veya renk yayılımını gösterebilir. Buna karşı koymak için, kullanıcı diyaframı durdurabilir, ancak bu elbette geniş diyaframlı bir lensin noktasını yener.
Bu lensle amacımız, maksimum diyafram açıklığında çekim konusunda kesinlikle rahat olunabilecek bir optik performans seviyesiydi.
Bunu başarmak için optik düzenlememiz simetrik tasarımı kısmen "kırar" ve simetrik bir lens tasarımıyla bastırılması zor sapmaları iyice bastırır.
Normalde, küresel sapma ve sagittal parlamayı düzeltmek için simetrik tip lensler büyük ön elemanlara sahip olma eğilimindedir ve birçok elementten oluşabilir.
Yeni optik düzenlememiz sadece üç XA (aşırı küresel) lens kullanır, ön elemanın çapını büyütmekten kaçınır ve lens elemanlarının sayısını minimumda tutarak kompakt bir genel boyut elde eder.
Mercek yapılandırma grafiği
[1] Aşırı küresel lens (XA lens)
Adındaki "küresel" ima ettiği gibi, XA lensinin yüzey eğriliği sabit değildir; öğenin merkezinden kenarına değişir. Bu lenste kullanılan üç XA lens elemanının şekillerinin her biri Sony'nin tescilli optik simülasyon teknolojisi kullanılarak çeşitli yinelemeler üzerinde optimize edildi.
Bildiğiniz gibi G Master serisinde kullanılan XA lenslerin yüzey doğruluğu alt mikrofon seviyesine kadar ayarlanır. Bu lensin büyük F1.2 diyafram açıklığı ve büyük dış eleman çapı, gerekli yüzey doğruluğunu artırmak için kullanılan üç XA lensin üretim sürecinin her adımının hassasiyetinde önemli bir artış talep etti. Şimdiye kadar karşılaştığımız en yüksek üretim engeliydi. Ancak tasarım ve üretim süreçlerini entegre etmek her adımı geliştirdi ve yeni teknolojik zorluklarla başa çıkmak hem büyük bir çapa hem de yüksek hassasiyete ulaştırmıza yardımcı oldu.
Özellikle, yukarıdaki Lens Yapılandırma Grafiği'nde önden ikinci olarak konumlandırılmış XA lens, ön montajda gerekli lens elemanlarının sayısını azaltmaya ve ayrıca boyutunu ve ağırlığını azaltmaya büyük katkıda
bulunur. Bu konumda, yalnızca Sony'nin elde edebileceği bir üretim hassasiyetine sahip büyük çaplı bir küresel lens kullanabilmek, kompakt F1.2 lensin tüm optik tasarımını destekleyen büyük bir avantajdı.
Sony'nin tescilli kromatik sapma simülasyon teknolojisi, cam malzemelerin kombinasyonunu optimize etmek, kromatik sapmaları ve renk yayılımını önemli ölçüde azaltmak ve G Master atamasına uygun olarak geniş diyafram açıklığına rağmen en yüksek çözünürlük ve kontrast seviyelerini elde etmek için kullanıldı.
Bir optik mühendisi bir lens yapılandırma grafiğine baktığında, bazen "bu öğenin sapmaları düzeltmeye çok fazla katkıda bulunmadığını" düşünebilirler.
Bir mühendis olarak hedefim, en az sayıda lens elemanıyla en verimli sapma düzeltmesini elde etmek, başka bir deyişle, optik performansı korurken genel lens kompaktlığı sağlayan çözümler aramaktır. FE 50 mm F1.2 GM için yukarıdaki yapılandırma grafiğinden de görebileceğiniz gibi, tasarım atık veya ödün içermez, tüm lens elemanlarının eğriliği sapmalara katkıları için karmaşık bir şekilde dikkate alınır. Umarım içerik üreticiler, optik tasarımda en üst düzeyde sunulan kompaktlık ve optik performansın kombinasyonunu deneyimleyecek ve keyfini çıkaracaklardır.
Mekanik Tasarım Lideri / Yuichiro Takata:
Yumuşak ve güzel bokeh de 11 bıçaklı dairesel diyafram açıklığından kaynaklanmaktadır. Diyafram ünitesi, tamamen açık olan iki durakta bile neredeyse dairesel bir formu korumak için yeni geliştirildi.
F1.2 geniş bir diyafram açıklığı olduğundan, geleneksel bir tasarımda diyafram bıçakları da doğal olarak büyük olacaktır.
Diyafram açıkken, büyük bıçaklar optik yolun dışındaki bir kaçış alanına ve lensin dış çapını artıran etkili çapın ötesine taşınmalıdır. Diyafram ünitesinin boyutunu düşük tutmak için bıçakların şeklinden tahrik mekanizması bileşenlerine kadar her şeyi sıfırdan tek tek yeniden tasarlamamız gerekiyordu.
Diyafram birimi diyafram değerini ve pozlamayı belirlemede son derece önemlidir. Bileşenlerinin küçültme, her birinin işlenmesinde ve montajın doğruluğunda daha yüksek hassasiyet gerektiği anlamına gelir. İşleme ve montaj süreçlerini iyice yeniden inceleyerek hem minyatürleştirme hem de hassasiyet elde edebildik.
Dairesel form her zaman korunur. Diyafram 2 stop kısılsa bile.
Doğrusal tahrik aktüatörleri: minyatürleştirmenin anahtarı
Takata: Otomatik odaklama ile yüksek optik performans elde etmek için mekanik ve yazılım kontrol ekiplerinin birlikte çalışması hayati önem taşıyordu.
Daha önce de açıkladığım gibi, odak aralığı boyunca yüksek performansı korumak için birden fazla öğeden oluşan iki odak grubu
gerekiyordu. Ve F1.2 lensin büyük çapı kaçınılmaz olarak odak gruplarının ağırlığını artırdı. Artan odak grubu ağırlığı, odaklama hızıyla ilgili ciddi zorlukların yanı sıra sürücü çalışırken artan gürültü ve titreşim oluşturur.
Soru, otomatik odaklama hızından ödün vermeden ideal çözünürlük ve bokeh seviyelerinin nasıl korunduğuydu.
Bu lensin çözümü, Sony'nin tescilli doğrudan tahrikli XD Lineer Motorlarının aktüatör olarak benimsenmesinde yatıyordu.
F1.2'de bile yüksek hız, yüksek doğrulukta otomatik odaklama
Takata: F1.2 lenste yüksek performanslı otomatik netleme elde etmenin en büyük zorluğu, sığ alan derinlikleri için gereken son derece yüksek odak doğruluğuna ulaşmaktı.
Maksimum F1.2 diyafram açıklığına sahip olsa bile, bir lensin uygun düzeyde otomatik odaklama doğruluğu ve izleme performansı sağlamadığı sürece gerçekten "kullanımı kolay" olduğu söylenemez.
Ama teknik olarak bu gerçekten çok zor. Bu lens, F1.2'deki son derece sığ alan derinliğiyle uğraşırken bile yüksek hızlı, son derece doğru otomatik odaklama performansı elde etmek için çeşitli teknolojiler ve teknikler içerir. Dört özellik en önemli katkıda bulunur: yüzen odak yapısı; XD Lineer Motorlar; dört netleme konumu sensörü; ve iki odak lens grubunun ağırlık merkezlerinin optimize edilmiş dengesi.
Kayan odak yapısı sadece optik performansı artırmakla kalmaz; odak grubunun ikiye bölünmesi de her grubun ağırlığını azaltarak hızlı ve hassas bir otomatik odaklama sürücüsü elde etmeye yardımcı olur.
Öte yandan, tam netleme doğruluğu F1.2'de tam çözünürlük performansı elde etmek için hayati öneme sahiptir ve bu, hala nispeten büyük ve ağır olan iki odak lens grubunun hassas bir şekilde senkronize hareketini gerektirir. Bu, Sony'nin küçük boyutlarına rağmen yüksek itiş gücüne sahip tescilli XD Lineer Motorları tarafından gerçekleştirildi.
F1.2'deki sığ alan derinliğinde hataya kesinlikle yer yoktur, bu nedenle odak lens gruplarını izlemek için tam konumlarının her zaman tam olarak bilinmesini sağlamak için dört konum sensörü kullanılır.
Son olarak, XD Lineer Motorların itme gücünü en verimli ve wastage olmadan dağıtmak ve iki odak grubunun ilgili ağırlık merkezlerini dengelemeyi kolaylaştırmak için, iki odak grubu arasına sabit bir optik grup yerleştirilir. Bu, motorların itme noktasını her odak grubunun ağırlık merkeziyle hizalar, güç iletiminin verimliliğini en üst düzeye çıkarır ve savurgan itme gücünü ortadan kaldırır ve yüksek hızlı, yüksek hassasiyetli ve sessiz bir otomatik odaklama sürücüsünün elde etmesine daha fazla katkıda sunar.
Aktüatör Kontrol Lideri / Yuki Mizuno:
Mizuno: Odak sürücüsü hakkında daha fazla bilgi eklememe izin verin.
Her şeyden önce, bu lens, iki odak lens grubunun her birine iki motor atanan toplam dört doğrudan tahrikli XD Lineer Motor kullanır.
Her motor, Sony'nin tescilli motor tasarım simülasyonundan elde edilen verilere dayanarak tasarlanmıştır.
Motor tasarım simülasyon teknolojisindeki gelişmeler, yüksek verimli motorlar geliştirmeyi mümkün kıldı - ciddi boyut kısıtlamalarına rağmen yeterli güç üretti ve çeşitli zorlu ortamlarda yüksek güvenilirlik elde etti. Bu lense en uygun spesifikasyona ve boyuta sahip motorlar tasarlama yeteneği, performansa ödün vermeden kompaktlığa katkıda bulundu.
Normalde, döner tip aktüatörler ağır odak gruplarını sürmek için kullanılır, ancak döneri doğrusal harekete dönüştüren kamlar ve dişliler kaçınılmaz olarak güç kaybına neden olur. Ve birçok mekanik parçanın dahil olması gürültü ve titreşim yaratabilir.
Bu, hedeflediğimiz yüksek performanslı F1.2 lens için işe yaramazdı, bu yüzden odak gruplarını doğrudan ve doğrusal olarak yönlendirebilen küçük ama güçlü motorlar kullanmaya karar verdik - düşük gürültü ve titreşimle yüksek hıza sahip XD Lineer Motorları benimsedik.
Bununla birlikte, doğrusal tip motorların yüksek hızlı ve yüksek hassasiyetli otomatik odaklama gerçekleştirmek için bir hız azaltma mekanizması olmadığından, son derece duyarlı kontrol gereklidir.
Özellikle, daha önce bahsettiğim dört sensör, odak gruplarının konumlarını tam olarak algılar ve bu konumsal verileri, yanıt hızını artıran ultra hızlı bir geri bildirim döngüsünde kontrol sistemine sağlar. Bu aynı zamanda Sony'nin tescilli kontrol simülasyon teknolojisini de kullanır. Lens hareketi ve durdurmanın birçok deseni iyice ve tekrar tekrar simüle edildi, gerçek donanım üzerinde test edildi ve analiz edildi. Son olarak, hızlanmadan frenlemeye kadar bu lens için en uygun olan düzgün bir aktüatör hareketi sağlamak için ayarlama yapıldı.
Bu ince kontrol, lensin hareket edip etmediğini sorgulayabileceği ölçüde sürücü gürültüsünü ve titreşimini azaltır. XD Lineer Motorlar, maksimum otomatik netleme hızı ve yanıt hızı sunmak için yazılım kontrollüdür ve üstün optik performansa sahip kompakt bir lens oluşturmamızı sağlar.
Son olarak: Daha önce hiç olmadığı gibi bir F1.2 lens
Kikuchi: Optik tasarımcı olarak konuşursak, bu lensi çözünürlük ve bokeh'te son nokta olan G Master serisinin zirvesi olarak adlandırmak abartı olmaz. Müşterilerimizin bu F1.2 lensin güzel bokeh ve yüksek çözünürlüğünü kendileri için deneyimlemelerini dört gözle bekliyorum.
F1.2 olmasına rağmen, bu lens hem kompaktlık hem de yüksek performans ve sadece teknik özelliklerle iletişim kurması zor olan bazı yönleriyle mükemmel bir denge
sağlar. Yaratıcıları kendileri için denemeye teşvik ediyorum. Lens, Sony teknolojilerinin tüm yelpazesini paketler. Bu yüzden bir lens mühendisi olarak, kullanıcıların onunla çok çeşitli sahneler çekmelerini görmekten çok mutlu olurum.
Mizuno: Profesyonellerden meraklılara kadar birçok olası kullanım alanına ve kullanıcıya sahip gerçekten esnek bir lenstir.
Daha önce hiç böyle bir F1.2 lens olmamıştı. Sadece portre ve düğün gibi kullanımlar için harika değil, aynı zamanda yüksek performanslı otomatik odaklama, kısa süreli anları yakalamada ve spor etkinliklerinde ve benzeri konularda hızla hareket eden konuları izlemede mükemmel hale getirir.
Takata: Bu kompakt F1.2 lens aynı zamanda film çekimi için mükemmel performans sağlar. El tipi veya gimballed, otomatik odaklama performansı, F1.2'de sığ bir alan derinliğiyle bile konuları izlemeyi kolaylaştırır. Otomatik odaklama ve diyaframın sessizliği, pürüzsüz, hassas ve duyarlı manuel odak halkası ile birleştiğinde, videograflar için de çok çekici hale getirir. Umarım insanlar filmler için yeni görsel ifade biçimlerinden hoşlanacaklardır.
Bu lens, çekim sanatını deneyimlemenin yeni yollarını sunarak, G Master serisinin değerini ve potansiyelini gerçekten temsil ediyor.
Sony FE 50mm f1.2 Resmi Tanıtım Linki
Sony FE 50mm F1.2 GM Full-frame Large-aperture G Master Lens
Discover the FE 50 mm F1.2 GM from Sony, its performance and functionality suited for both stills and movies.
www.sony.com