İnternetten güvenli alışverişin hız kazandığı bu günlerde, ürün sahibi firmalar ürünlerinin fotoğraflarını dikkatli ve özenli bir şekilde çekerek sitelere koymaya başladılar. Bu firmaların en çok araştırdığı konu da Ürün Fotoğraf Çekim Teknikleri oldu. Tüketicilerin sitelerde en fazla dikkatini çeken şey, yazılardan çok fotoğraflar olduğu için son dönemlerde ürün fotoğraf çekimleri daha detaylı incelenmeye başlandı.
Bir ürünün can alıcı bir fotoğrafı onun satılması açısından çok önemlidir. Özellikle kadınlar internetten kıyafet satın almak için çok fazla araştırma yapmakta ve kıyafetlerin modeller üzerindeki duruşlarına göre seçimlerini yapmaktadır. Kadınlar alışveriş konusunda çok daha dikkatli ve detaycıdır. Ancak erkeklerin de dikkatini çeken konular bulunmakta ve bunlarında başında elektronik eşyalar yer almaktadır. Elektronik eşyaların fotoğrafları da etkili bir biçimde çekilip hazırlanmamışsa alışveriş oranını düşürmektedir. Ürün fotoğrafı çekmek isteyenler için çekim tekniklerini 3 başlıkta inceleyelim.
1-Kamera Seçimi
Çekime başlamadan önce kameranıza ve ortamınıza karar vermelisiniz. Ne kadar özen gösterirseniz tüketiciler de o kadar fazla alışveriş yapmak ister. Kamera seçiminizi profesyonel DSLR makinelerinden yana kullanmalısınız. Bu makineler son derece net fotoğraflar çekmenizi sağlayacaktır. Son dönemlerde çıkan akıllı telefonlarında kalitesi çok iyi olduğundan ürün fotoğrafı çekilebiliyor. Ancak yinede profesyonel makinenin yerini akıllı telefonlar tutmayacaktır. Ürün fotoğrafları çekerken makinenin sabit durup çekim yapabilmesi açısından tripod kullanmanızı tavsiye ederim. Bu, titreme ve sarsıntı gibi durumların önüne geçerek net fotoğraflar çekmenizi sağlayacaktır.
2-Işık kullanımı
Ürünün fotoğrafını çekeceğiniz ortamın ışığı çok önemlidir. Ürün fotoğraflarında paraflash kullanılmalı, eğer paraflash yok ise sabit ışıklar, masaüstü ışıklar kullanılarak 3 taraftan ışık verilmelidir. Bu sayede gölgede kalan yer olmayacak ve 3D görüntü almanız mümkün olacaktır. Işık ayarı için birden fazla fotoğraf çekerek kontroller yapın ve en iyisini bulduğunuzda devam edin. Ürünü çekeceğiniz arka planı beyaz seçmeniz ürünün daha da ortaya çıkmasını sağlayacaktır. Uygun çekimlerden sonra Photoshop kullanarak istediğiniz oynamayı da yapabilirsiniz.
Flash kullanırken ışığı direk ürüne yansıtmaktan kaçının. Bu durum ışığın, ürün üzerinde patlamasına sebep olur. Bunun yerine ışığı yumuşatmak için softbox kullanabilir veya ürün çadırlarında çekim yapıyorsanız ışığı dışarıdan ürün çadırının yüzeyinden geçirebilirsiniz.
3- Vurgu
Ürünün kalitesi veya göstermek istediğiniz bir detayı varsa kesinlikle çekim açınızı ona göre ayarlamalısınız. Örneğin, bir mont çekimi yaparken kalınlığını, rahatlığını gösterebilmek adına içini ayrı dışını ayrı çekmeniz gerekmektedir. Çekimler yaparken markasının da görülebilecek şekilde ayarlanması gerekir. Gereksiz efekt veya yazı kullanmak, vurgulamak istediğiniz detayın önünde bir engel oluşturur. Bu yüzden gereksiz ayrıntılardan kaçının. Müşteri odaklı olun. Müşteri bu üründe neye bakmalı, ne ihtiyacı olur? gibi soruları kendinize sorun.
Bir ürünün can alıcı bir fotoğrafı onun satılması açısından çok önemlidir. Özellikle kadınlar internetten kıyafet satın almak için çok fazla araştırma yapmakta ve kıyafetlerin modeller üzerindeki duruşlarına göre seçimlerini yapmaktadır. Kadınlar alışveriş konusunda çok daha dikkatli ve detaycıdır. Ancak erkeklerin de dikkatini çeken konular bulunmakta ve bunlarında başında elektronik eşyalar yer almaktadır. Elektronik eşyaların fotoğrafları da etkili bir biçimde çekilip hazırlanmamışsa alışveriş oranını düşürmektedir. Ürün fotoğrafı çekmek isteyenler için çekim tekniklerini 3 başlıkta inceleyelim.
1-Kamera Seçimi
Çekime başlamadan önce kameranıza ve ortamınıza karar vermelisiniz. Ne kadar özen gösterirseniz tüketiciler de o kadar fazla alışveriş yapmak ister. Kamera seçiminizi profesyonel DSLR makinelerinden yana kullanmalısınız. Bu makineler son derece net fotoğraflar çekmenizi sağlayacaktır. Son dönemlerde çıkan akıllı telefonlarında kalitesi çok iyi olduğundan ürün fotoğrafı çekilebiliyor. Ancak yinede profesyonel makinenin yerini akıllı telefonlar tutmayacaktır. Ürün fotoğrafları çekerken makinenin sabit durup çekim yapabilmesi açısından tripod kullanmanızı tavsiye ederim. Bu, titreme ve sarsıntı gibi durumların önüne geçerek net fotoğraflar çekmenizi sağlayacaktır.
2-Işık kullanımı
Ürünün fotoğrafını çekeceğiniz ortamın ışığı çok önemlidir. Ürün fotoğraflarında paraflash kullanılmalı, eğer paraflash yok ise sabit ışıklar, masaüstü ışıklar kullanılarak 3 taraftan ışık verilmelidir. Bu sayede gölgede kalan yer olmayacak ve 3D görüntü almanız mümkün olacaktır. Işık ayarı için birden fazla fotoğraf çekerek kontroller yapın ve en iyisini bulduğunuzda devam edin. Ürünü çekeceğiniz arka planı beyaz seçmeniz ürünün daha da ortaya çıkmasını sağlayacaktır. Uygun çekimlerden sonra Photoshop kullanarak istediğiniz oynamayı da yapabilirsiniz.
Flash kullanırken ışığı direk ürüne yansıtmaktan kaçının. Bu durum ışığın, ürün üzerinde patlamasına sebep olur. Bunun yerine ışığı yumuşatmak için softbox kullanabilir veya ürün çadırlarında çekim yapıyorsanız ışığı dışarıdan ürün çadırının yüzeyinden geçirebilirsiniz.
3- Vurgu
Ürünün kalitesi veya göstermek istediğiniz bir detayı varsa kesinlikle çekim açınızı ona göre ayarlamalısınız. Örneğin, bir mont çekimi yaparken kalınlığını, rahatlığını gösterebilmek adına içini ayrı dışını ayrı çekmeniz gerekmektedir. Çekimler yaparken markasının da görülebilecek şekilde ayarlanması gerekir. Gereksiz efekt veya yazı kullanmak, vurgulamak istediğiniz detayın önünde bir engel oluşturur. Bu yüzden gereksiz ayrıntılardan kaçının. Müşteri odaklı olun. Müşteri bu üründe neye bakmalı, ne ihtiyacı olur? gibi soruları kendinize sorun.