- 11 Eyl 2024
- 2,296
- 2
- 1
Herhangi bir iletişim yöntemi girilmemiş. İstersen buradan profiline ekleyebilirsin.
AT-X 90/2.5 Macro lensini detaylı bir araştırma sonrasında satın aldım. O dönemde Sony E-mount sistemi için kısa telemakro seçenekleri bulunmuyordu. Tokina, en iyi seçenek gibi gözüküyordu. Son zamanlarda bunu daha modern optiklerle değiştirmek için sattım ancak sahipken bu lensi çok beğendim. Bu lensi Fotodiox Canon FD-Sony E adaptörü ile kullandım.
**Yapı Kalitesi**
Bu lens hakkında en çok beğendiğim şeylerden biri yapı kalitesidir. En düşük mesafede odaklandığında uzar, ancak sonsuza odaklandığında oldukça küçüktür, bu da lensi taşımak ve saklamak açısından uygun hale getirir. Tamamen metal bir malzemeden yapılmış olup, kaplaması dayanıklıdır. Metal yapısına rağmen hafif, ancak çok yoğundur. Odaklama pürüzsüzdür, diyafram halkası tıklanır ve iyi bir dirence sahiptir ve bağlantı desteği sağlamdır. Genel olarak, iyi bir şekilde tasarlanmış bir optiktir. Ayrıca, diğer bazı eski lenslere göre daha havalı göründüğünü düşünüyorum. Doğru miktarda çağdaş estetik olan vintage bir lenstir. Görünüm benim için önemlidir.
**Özellikler**
Makro yeteneği 1:2 ile sınırlıdır ki bu, çoğu vahşi yaşam için harikadır, ancak çok küçük böcekleri veya diğer minik şeyleri çekmeyi amaçlıyorsanız sınırlayıcı olabilir. Yine de, a6000'ün çözünürlüğü genellikle 3000x2000 px (50%) kırpma yapılmasını gerektirmeden yeterince iyidir ve neredeyse 1:1 büyütme sağlar. Manuel odak halkası bu lenstin en iyi mekanik özelliğidir. Daha önce Sony'ye geçmeden önce kullandığım Canon 100mm f/2.8 Macro USM'ydi. Otomatik odaklama oldukça iyidir ancak makro için neredeyse işe yaramaz ve bu modern AF makro lenslerin en zayıf yönü, manuel odak halkalarıdır. Kısa atış mesafelerine sahiptirler ve çok kesin değil, genel olarak kötü hissettirirler. AT-X 90 ile manuel odaklamak sıkıcı ve zahmetli değil, aksine güzeldir.
**Görüntü Kalitesi**
Renk, çözünürlük, kontrast ve net dışı estetik çok iyidir. Kromatik sapma f/2.5'te görülebilir olsa da f/4'te neredeyse tamamen kaybolur. Netlik f/2.5-4 aralığında iyidir; f/5.6-f/11 aralığında çok keskindir. F/11'den sonra difraksiyon fark edilir hale gelir. Geri kalanını görsellere bırakacağım. *Bu fotoğraflar, yalnızca renk ve pozlama düzeltmesi için Lightroom'da işlenmiş, RAW halinde çekilmiştir. Kontrast ve keskinlik varsayılana ayarlanmıştır. Yüksek kontrast bölgelere ve net dışı vurgulara dikkat edin:
Bu fotoğraf güçlü şekilde arka ışıklandırılmıştır. Kontrastın korunmasına dikkat edin:
Bu örnek, örümcek iplikleri ve bitki yaprakları üzerindeki lif
**Yapı Kalitesi**
Bu lens hakkında en çok beğendiğim şeylerden biri yapı kalitesidir. En düşük mesafede odaklandığında uzar, ancak sonsuza odaklandığında oldukça küçüktür, bu da lensi taşımak ve saklamak açısından uygun hale getirir. Tamamen metal bir malzemeden yapılmış olup, kaplaması dayanıklıdır. Metal yapısına rağmen hafif, ancak çok yoğundur. Odaklama pürüzsüzdür, diyafram halkası tıklanır ve iyi bir dirence sahiptir ve bağlantı desteği sağlamdır. Genel olarak, iyi bir şekilde tasarlanmış bir optiktir. Ayrıca, diğer bazı eski lenslere göre daha havalı göründüğünü düşünüyorum. Doğru miktarda çağdaş estetik olan vintage bir lenstir. Görünüm benim için önemlidir.
**Özellikler**
Makro yeteneği 1:2 ile sınırlıdır ki bu, çoğu vahşi yaşam için harikadır, ancak çok küçük böcekleri veya diğer minik şeyleri çekmeyi amaçlıyorsanız sınırlayıcı olabilir. Yine de, a6000'ün çözünürlüğü genellikle 3000x2000 px (50%) kırpma yapılmasını gerektirmeden yeterince iyidir ve neredeyse 1:1 büyütme sağlar. Manuel odak halkası bu lenstin en iyi mekanik özelliğidir. Daha önce Sony'ye geçmeden önce kullandığım Canon 100mm f/2.8 Macro USM'ydi. Otomatik odaklama oldukça iyidir ancak makro için neredeyse işe yaramaz ve bu modern AF makro lenslerin en zayıf yönü, manuel odak halkalarıdır. Kısa atış mesafelerine sahiptirler ve çok kesin değil, genel olarak kötü hissettirirler. AT-X 90 ile manuel odaklamak sıkıcı ve zahmetli değil, aksine güzeldir.
**Görüntü Kalitesi**
Renk, çözünürlük, kontrast ve net dışı estetik çok iyidir. Kromatik sapma f/2.5'te görülebilir olsa da f/4'te neredeyse tamamen kaybolur. Netlik f/2.5-4 aralığında iyidir; f/5.6-f/11 aralığında çok keskindir. F/11'den sonra difraksiyon fark edilir hale gelir. Geri kalanını görsellere bırakacağım. *Bu fotoğraflar, yalnızca renk ve pozlama düzeltmesi için Lightroom'da işlenmiş, RAW halinde çekilmiştir. Kontrast ve keskinlik varsayılana ayarlanmıştır. Yüksek kontrast bölgelere ve net dışı vurgulara dikkat edin:
Bu fotoğraf güçlü şekilde arka ışıklandırılmıştır. Kontrastın korunmasına dikkat edin:
Bu örnek, örümcek iplikleri ve bitki yaprakları üzerindeki lif