Sony, filmi "Kabul Ekspresi" ve benim deneyimim

SonyTurk

A7 III
Editör
11 Eyl 2024
948
0
1
Herhangi bir iletişim yöntemi girilmemiş. İstersen buradan profiline ekleyebilirsin.
Associated Press'ın Sony'yi resmi kamerası olarak belirleme kararı haberi beni on dört yıl önceki bir deneyimime götürdü. Bu, Kasım 2006 yılıydı. O zamanlar Sri Lanka gazeteciler için iyi bir zaman değildi. Sri Lanka hükümeti, bir yanda LTTE'ye karşı savaş sürdürürken, diğer yanda da gazetecilere karşı bir savaş cephesi başlatmıştı. O dönemde Reuters haber servisi için çalışıyordum ve ana sorumluluğum savaşı fotoğraflamaktı. Uluslararası haber servisindeki uzun deneyimim ve bağlantılarıma rağmen, kendi iki cephesiyle karşı karşıya kaldım. Yani, Kuzey'deki savaşı rapor etmek ve Güney'de hükümetin uyguladığı kamusal ve özel medya engelleriyle yüzleşmek. O günlerde, savaşı dolaylı olarak pro-hükümet medya aracılığıyla rapor eden yabancı medyaya karşı toplumda oluşturulan düşmanca tepkilerle karşı karşıya kaldım. Bu arka planda bir sabah işe gittiğimde, hayati tehlike yaratan bir durumdan dolayı Haber Servisi'nin üst düzey yöneticileri hemen beni dış hizmete atamaya ve Sri Lanka'dan bir an önce serbest bırakmaya karar verdiler. Acil uçuşum planlandı ve ertesi sabah ilk uçuşla Hindistan'a gitmek üzere ayrılana kadar Reuters haber güvenlik sığınaklarında kurumsal güvenlik talimatlarıyla kaldım. Hindistan'da Reuters çalışanları ve meslektaşları sıcak bir karşılama yaptılar ve üç ay boyunca Hindistan'daki Reuters, Mumbai merkezinde birçok şehri fotoğrafladım. Bu süre zarfında Mumbai'de yeni bir Bollywood filmi gösterime girdi. Adı Kabul Express'ti. Kabir Khan tarafından yönetilen film, Aditya Chopra'nın yapımıydı. John Abraham ve Arshad Wasi'nin başrolde olduğu film, Afganistan'daki Taliban'ın hayatlarını izlemek için yola çıkan bir Hindistan Yıldız-Haber ekibinin hikayesini anlatıyor. Mumbai'deki Reuters haber servisindeki meslektaşlarımız, filmin gösterime girmeden önce bu film hakkında bilgi sahibiydiler ve gazeteciler hakkında bir hikaye olduğu için beni izlemem için teşvik ettiler. Bir gün, 2004 dünya basın fotoğrafı ödülünün sahibi Arco Dutt ve şu anda Fransız haber servisi AFP'nin kıdemli foto muhabiri olan Panith Paranjpe ile birlikte Mumbai'deki Regal Sineması'na "Kabul Express"i izlemeye gittim. Film ilerledikçe, diğer bir gazeteci Hindistan'dan Kandahar'daki Taliban'a giden iki Hintli gazeteci ile buluşur. Konuştukları sırada, kadın gazeteci onlara dönüp, ardından izleyicilerin bir Sony kamerasıyla fotoğraf çektiğini görebilir. Bu açıdan filmin bir üretim amacının Sony kamerasını tanıtmak olduğu anlaşılması zor değildir. Ancak kendisini Hindistanlı gazetecilere tanıtırken Amerika Birleşik Devletleri'nden olduğunu ve Reuters için çalıştığını söyledi. O dönemde bizim için komik bir sahneydi, çünkü üçümüz de uzun yıllar savaş bölgelerinde Reuters için çalışmıştık ve filmin karakteri Reuters için Sony kamerasıyla fotoğraflanmıştı. Ul
 
Üst